0
محتویات سبد خرید
  • 12665
  • 66 مرتبه
تجهیزات ازمایشگاهی: آون (فور) آزمایشگاهی

تجهیزات ازمایشگاهی: آون (فور) آزمایشگاهی

09/21/1400

آون آزمایشگاهی زیر مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی

آون های آزمایشگاهی تجهیزات استانداردی هستند که در اکثر آزمایشگاه های بالینی، پزشکی قانونی، الکترونیک، پردازش مواد و تحقیقاتی یافت می شوند. آون های آزمایشگاهی دمای یکنواخت و کنترل دقیق دما را برای گرم کردن، پخت، تبخیر، استریل کردن و سایر عملکردهای آزمایشگاهی صنعتی فراهم می کنند. دمای اون ها از محیط تا بالای 300 درجه سانتی گراد متغیر است.

انواع آون های آزمایشگاهی

  1. آون های دیجیتال استاندارد – ساخته شده برای فرآیند گرمایش و خشک کردن، کنترل دقت دما و ایمنی را ارائه می دهد.
  2. آون های سنگین – معمولاً در کاربردهای صنعتی برای آزمایش خاک/دانه ها و خشک کردن نمونه های بیولوژیکی استفاده می شود.
  3. آون های با دمای بالا - اجاق های سفارشی ساخته شده با دمای بالاتر از 500 درجه سانتی گراد. عایق اضافی دیوارها و درهای آون.
  4. آون های خلاء – که به آن اجاق های خشک کن نیز می گویند برای حذف رطوبت از اشیا بدون پختن آنها استفاده می شود. گرما از دیواره‌های جانبی تولید می‌شود و به پمپ خلاء خارجی نیاز دارد تا محیطی کم‌فشار ایجاد کند که اکسیداسیون را در حین خشک کردن به حداقل برساند.
  5. آون های همرفت با هوای اجباری - که به آن اجاق های همرفت مکانیکی نیز می گویند، با کمک فن دمنده، هوای گرم در اطراف محفظه فر رانده می شود. این باعث ایجاد توزیع یکنواخت هوای گرم و گرم شدن سریع و زمان بازیابی می شود. نکته قابل توجه این است که گرمایش همرفت می تواند به دلیل نیروی فن باعث خشک شدن بیش از حد شود. 
  6. آون  های جابجایی گرانشی - هوای گرم به طور طبیعی زمانی که منبسط می‌شود بالا می‌آید و نسبت به هوای اطراف خود چگالی کمتری دارد. این اجاق ها جایگزین کم هزینه ای برای اجاق های همرفتی اجباری هستند. 
\n \n آون (فور) آزمایشگاهی\n \n

آون های آزمایشگاهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • خشک کردن یا آبگیری - حذف رطوبت از نمونه ها. به طور معمول در آزمایشگاه های محیطی، بیولوژیکی و بالینی انجام می شود.
  • استریل کردن - حذف یا از بین بردن باکتری ها یا میکروارگانیسم ها از چیزی. معمولاً برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود.
  • آنیلینگ - برای حذف تنش های داخلی و سخت شدن فلز یا شیشه استفاده می شود. فلز یا شیشه حرارت داده می شود و به آرامی خنک می شود.
  • تبخیر - برای تبخیر حلال های اضافی مانند آب از محلول برای تولید محلول غلیظ یا اندازه گیری نقطه ذوب آنها استفاده می شود.
  •  

هنگام انتخاب آون ، کاربردها، ابعاد، ظرفیت و بودجه آزمایشگاه را در نظر بگیرید. نانو ثانی یک تامین کننده عمده آون های آزمایشگاهی در ایران و کشورهای همسایه ایران است. راه حل های آزمایشگاهی با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی.

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.