0
محتویات سبد خرید
  • 4866
  • 59 مرتبه
تولید محصولی کاربردی در صنعت ریخته گری

تولید محصولی کاربردی در صنعت ریخته گری

07/20/1399

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نانوسیلیس کلوئیدی کاربردی در صنعت ریخته گری شد.

جعفر حاجی سیاری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه «نانوسیلیس کلوئیدی» در صنعت ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: مطابق تعاریف ارائه شده در استاندارد بین‌المللی IUPAC، «نانوکلوئید سیلیکا» مجموعه‌ای از نانوذرات سیلیکای پایدار در یک محیط آبی هستند.

وی افزود: نانوکلوئید سیلیکا، در مدل و گریدهای گوناگون شامل رسوب‌دهنده ایراناسول، چسب سایتون، نانو A و نانو C تهیه و تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرکت با مهندسی معکوس موفق به تولید «نانوکلوئید سیلیکا» شدیم، بیان کرد: صنعت ریخته‌گری، صنعت سرامیک، صنعت نفت به عنوان مشتریان بالفعل و صنعت بتن و صنعت کاغذسازی به عنوان مشتریان بالقوه، مجموع صنایعی هستند که امکان استفاده از نانوسیلیس کلوئیدی را دارند.

سیاری ادامه داد: در صنعت لاستیک به عنوان پرکننده، در صنایع رنگ به عنوان مات‌کننده و ایجاد پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی، در سازه‌های بتنی و ترکیبات سیمانی برای افزایش مقاومت فشاری و خمشی و کششی بتن، در کاتالیست‌ها برای افزایش سختی کاتالیز، در باطری برای ژلاتینی در آوردن اسید سولفوریک، در ریخته‌گری دقیق برای کنترل ویسکوزیته چسب‌های اپوکسی و جلوگیری از پخش و وازدگی چسب در درزها و اتصالات، در پاک‌کننده‌ها برای بهبود اثر تمیز کردن فرمول‌های مواد و در گل حفاری به عنوان پیش ماده افزودنی به گل حفاری به منظور استفاده در چاه های حفاری و جلوگیری از ریزش چاه قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۱.۵ تن نانوسیلیس کلوئیدی تولید می‌کنیم که ۵۰ درصد از تولید داخل را شامل می‌شود و با راه‌اندازی خط تولید بعدی که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، تولید شرکت به ماهانه ۱۲۰ تن افزایش خواهد یافت که نه‌تنها تمام بازار داخل را به انحصار خود در می‌آورد بلکه امکان صادرات را نیز برای ما فراهم خواهد کرد.

حاجی سیاری گفت: استفاده از سیلیکات سدیم به عنوان پیش ماده و تولید به روش تبادل یونی، از جمله ویژگی‌های نوآورانه این محصول است. علاوه بر آن می توان به پارامترهای بیشتری مانند کنترل PH، دمای فرآیند، نوع پیش ماده استفاده شده که همگی در تولید محصول نهایی بهینه موثر هستند و دارا بودن گواهینامه نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم که پس از تامین انحصاری بازار داخل، محصول خود را به ترکیه نیز صادر کنیم.

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.